Ajankohtaista / Asiakastarina Evelia Oy

Asiakastarina: Evelia Oy löysi toimivan toimitilan yritykselleen Turun keskustasta.

06.06.2024

Taloushallinto- ja toiminnanohjausjärjestelmää tarjoava Evelia Oy löysi toimivan toimitilan yritykselleen Turun keskustasta. LogisTilan Stina Lindroos toimi yrityksen apuna vuokrausprosessissa.

Evelia on talotekniikka- ja rakennusalan tarpeisiin kehitetty taloushallinto- ja toiminnanohjausjärjestelmä. Yritys tarjoaa asiakkailleen nykyaikaisen työkalun laskutukseen ja työnhallintaan. Järjestelmä on julkaistu lokakuussa 2018 ja yrityksen päätoimipiste sijaitsee Turun keskustassa. Lisäksi yhtiöllä on kaksi tilitoimistoa, joista toinen sijaitsee Kemiönsaaressa ja toinen Turussa. Yritys on kasvanut nopeasti ja työllistää tällä hetkellä yli 30 henkilöä.

Yritys ehti toimia vanhoissa tiloissa vähän yli 5 vuotta ja uutta toimitilaa lähdettiin etsimään alkuvuodesta 2023.

– Yksinkertaisesti syy oli se, että saadaan lisää tilaa. Neliöt loppuivat kesken, kertoo yrityksen toimitusjohtaja Juha Saarikoski.

Yritykselle oli tärkeää löytää toimitila, joka sijaitsee Turun keskustassa. Vanhalta toimistolta Kauppatorille oli matkaa kolme korttelia, joten uuden toimitilan haluttiin sijaitsevan maksimissaan kahden korttelin päässä Kauppatorilta. Toisena kriteerinä uudelle tilalle oli sen toimivuus yrityksen tarpeisiin.

– Haettiin osittain työhuoneita ja osittain avokonttoria. Ja vielä sillä tavalla, että ihmisillä tulee kohtaamisia mahdollisimman paljon, Saarikoski toteaa.

Vasemmalta oikealla: Roosa, Eve, Niko, Sani, Johanna, Matias, Juha ja toimistokoira Sinna

Yritys haki toimistotiloja ensin vapailta markkinoilta, mutta sopivaa tilaa ei löytynyt. Myöhemmin mukaan tuli Logistilan Varsinais-Suomen aluepäällikkö Stina Lindroos. Lindroosilla oli heti muutama potentiaalinen vaihtoehto mielessä.  

– Käytiin katsomassa yhtä tilaa hieman keskustan ulkopuolella Stinan kanssa, mutta se oli liian kaukana ydinkeskustasta. Ohimennen Stinalle tuli mieleen tämä tila, joka oli tulossa välitykseen vasta myöhemmin, Saarikoski muistelee.

– Viime kesäkuussa huomasin Evelian etsivän toimistotilaa keskustan alueelta ja ryhdyin heti etsimään sopivia vaihtoehtoja. Tilanne ei ollut helppo, koska he olivat etsineet tiloja jo tovin ja siitä johtuen käyneet jo tutustumassa useisiin potentiaalisiin tiloihin. Tavattuani asiakkaat ensimmäisessä kohteessa, sain lisää infoa heidän tarpeistaan ja toiveistaan. Sain paremman ymmärryksen, mitä haetaan. Muutama kiven ja kannon käännettyäni löysin toisen tilan, jossa Evelian peruskriteerit täyttyivät ja laskin, että muut tarpeet ovat toteutettavissa remontilla, Lindroos kertoo.

Tilan tarjoamat mahdollisuudet eivät olleet itsestään selviä heti ovella, vaan tilassa piti kierrellä hetki jos toinenkin, ennen kuin sen potentiaali alkoi avautumaan.

– Kun tultiin uudestaan tähän ykköskerrokseen, alettiin vasta miettimään, että tämä voisi oikeasti toimia. Pikku muutoksilla saataisiin tästä toimiva. Kiinteistönhoitaja kertoi myös, että naapuriosa on tyhjillään. Se oikeastaan avasi sen, että lähdettiin solmimaan tästä tilasta sopimusta. Saatiin kaksi tilaa yhdessä, Saarikoski iloitsee.

Lindroos ja Saarikoski suhtautuvat Evelian uuden toimitilan muutostöiden suunnitteluun heti yhteisenä projektina.

– Stina aloitti asioiden hoitamisen hyvinkin vauhdikkaasti. Ja Markku, joka on tässä kiinteistössä kiinteistönhoitajana, hoiti taas teknistä puolta ja sitä, että nämä asiat tehdään järkevästi ja oikein. Siinä oli semmoinen parivaljakko, joka helpotti omaa duunia tosi paljon. Ilman heitä kahta, ei olisi saatu tästä toimivaa, kertoo Saarikoski.

Vaikka projektissa tuli vastaan esteitä, ne otettiin vastaan haasteina sen sijaan, että olisi jäädytty paikoilleen.

– Juha oli itse aktiivinen, aina tavoitettavissa ja hän osasi mm. heti kartoittaa tilan sisällä niitä teknisiä valmiuksia, jotka ovat heille kriittisiä. Lähdimme vauhdilla etenemään. Tilasovituksen toteuttaminen suojeltuun rakennukseen, jossa on esim. isoja kantavia pilareita keskellä huonetiloja, on välillä todella haastavaa. Yhdessä Juhan ja kiinteistön omistajatahon, Deas Asset Managementin Matti Kivilän ja kiinteistönhoitaja Markku Hirvisen tiimin kanssa löysimme ratkaisut. Mielestäni Juha osasi hienosti nähdä mahdollisuuksia ja käyttötarkoituksen jokaiseen vaikeaan tai haastavaan yksityiskohtaan. Näin ’turhia’ nurkkia ei jäänyt ja eri toiminnot löysivät paikkansa. Esimerkiksi työntekijöiden arvokkaat polkupyörät saadaan pihan puolen ovesta sisään hulppean kokoiseen eteistilaan ja historiallinen pääpostin ’asiakaspalveluhalli’ toimii nyt valoisana avokonttorina. Lopputuloksesta tuli todella hieno ja toimiva. Vanhaa kunnioittaen, modernilla toteutuksella, kuvailee Lindroos.

Yritys pääsi lopulta muuttamaan uusiin toimitiloihin 5 kuukautta alkuperäistä suunnitelmaa aiemmin, marraskuussa 2023. Toisen yrityksen kanssa saatiin neuvoteltua niin, että he siirtyivät jaettavaan tilaan ja muu tila vapautui Evelia Oy:n käyttöön.

Evelialla huomattiin jo ensimmäisestä viikosta alkaen, että tila toimii todella hyvin heidän tarpeisiinsa. Työntekijöiltä on tullut paljon positiivista palautetta. Yhtenä toiveena oli saada työntekijöiden välille enemmän kohtaamisia päivän aikana. Tila onkin helpottanut työntekijöiden keskinäistä keskustelua, sekä yhdessä ideointia ja työskentelyä.

– Tehdään kuitenkin tyhjästä ohjelmaa, niin se vaatii vähän koko porukalta yhdessä ideointia. Tämä tila toimii todella hyvin siinä. Ihmiset on paljon enemmän keskenään. Porukka pystyy lounastamaan yhdessä, kun he mahtuvat saman pöydän ääreen, eikä tule samanlaista väkierottelua kerrosten välillä, kuten edellisessä toimitilassa, Saarikoski iloitsee.

Saarikoski kertoo, että he ovat jo suositelleet Logistilaa useammalle turkulaiselle yritykselle ja Lindroos myös välittää heiltä tyhjäksi jäänyttä edellistä toimitilaa.

– Kun joku kuulee, että joku on muuttanut, niin aina tulee keskustelua siitä, että miten on sujunut. Meillä on omakohtainen kokemus siitä, kuinka helposti kaiken voi saada hoidettua, kun on vaan oikea ihminen taustalla tekemässä.

Yritys on ollut myös todella tyytyväinen asioiden kulkuun, sujuvuuteen sekä Lindroosin työpanokseen.

– Kaikki toimi todella hyvin. Stina teki varmasti paljon enemmän, kuin mitä hänen tontilleen olisi normaalisti kuulunut. Hän hankki meille toimistoa, jossa me tullaan työskentelemään, eikä pelkästään neliöitä. Jos haluaa asian menevän omalta kannalta helposti maaliin, niin siinä on ihminen, joka ottaa sen oikeasti hoitaakseen, kehuu Saarikoski.

Myös Lindroos iloitsee onnistuneesta projektista tyytyväisen asiakkaansa puolesta.

– Pari päivää sitten tapasin asiakkaita Postitalon kulmalla ison tammen varjossa ja katselin hymysuin Evelian valomainosta historiallisen Turun vanhan pääpostin pääsisäänkäynnin yläpuolella.

Tutustu lisää Evelian toimintaan heidän verkkosivuillaan!

Lisätietoja:

Aluepäällikkö Stina Lindroos, p. 044 972 9468 tai stina.lindroos@logistila.fi

Takaisin uutislistaukseen

Käytämme evästeitä (olet hyväksynyt) (olet kieltänyt)

Mikäli klikkaat "hyväksy", annat suostumuksen oheisten kolmansien osapuolten evästeiden ja seurantatekniikoiden käytölle sekä tietojen siirrolle EU:n ulkopuolelle kuten Yhdysvaltoihin.

Lisätietoa evästeiden käytöstä

Google Analytics ja Googlen mainosalusta
Kävijäseuranta ja markkinointiin liittyvä tiedonkeruu
Facebook
Markkinointiin liittyvä tiedonkeruu
LinkedIn
Markkinointiin liittyvä tiedonkeruu
MailerLite
Markkinointiin liittyvä tiedonkeruu
GTM
GTM statistiikka
Hyväksy
Kiellä
Peru