Kiinteistöjohtamisen asiantuntija-artikkelit
Mitä on kiinteistöjohtaminen?Kiinteistö on eri toimijoiden tarpeiden ja palveluiden yhteistyön kohde. Kiinteistön omistaja tavoittelee tuottoa, kiinteistön käyttäjä keskittyy liiketoimintansa maksimointiin tiloissa ja kiinteistön ylläpitäjä pitää kiinteistön toimivana. Tämän yhteistyön ympärille nivoutuu kiinteistöjohtamisen monipuolinen palvelukenttä. |
|
|
|
Kiinteistöjohtamisen palvelut - vuokrauksesta kehittämiseenKiinteistöjohtaminen on laaja termi, jonka ympärillä pyörivät muun muassa kiinteistökehitys ja käyttäjäpalvelut. Koska kiinteistöt ovat erityyppisiä ja kiinteistöomistajien omistukset ja resurssit eriävät toisistaan, käytännössä kiinteistöjohtamisen palvelu suunnitellaan joka kerta erikseen tukemaan toimintaa parhaalla mahdollisella tavalla. |
|
|
|
Toimitilojen operaattori - tulevaisuutta alalla?Yhä joustavammat toimitilaratkaisut yleistyvät markkinoilla. Uudet konseptit ja liiketoimintamallit palvelullistavat toimialaa ja edellyttävät uudenlaista osaamista ja ansaintalogiikkaa, mikä muokkaa toimialan rooleja ja luo mahdollisuuksia uudenlaisille toimijoille. |
|
|
|
Toimitilojen kiinteistöarviointiKiinteistöarviointi on asiantuntijapalvelua, jossa määritetään kiinteän omaisuuden tai kiinteistöön kohdistuvan oikeuden arvoa. Yleensä arvio tilataan päätöksenteon tueksi, on sitten kyseessä luototus, verotus tai kaupanteko. |
|
|
|
Kiinteistöjohtamista pala palaltaKiinteistöjohtamista tehdään kiinteistönomistajan lukuun tavoitteena hakea kiinteistölle kannattavuutta. Kyse on tärkeästä työstä, jossa hallinnoidaan yleensä merkittävää rahallista omaisuutta ja sen tuottoja. |
|
|
|
Kiinteistöjohtamisen vaikutuksetKiinteistöjohtamisen hyödyt nähdään useimmiten kustannusten säästönä, kohteen arvonnousuna sekä kiinteistönomistajan ajan ja vaivan säästönä. Ammattimainen toimitilojen isännöinti vaikuttaa myös joustavuuden lisääntymisenä, organisaatiokulttuurin muutoksena, tuottavuuden kasvuna sekä riskienhallinnan parantumisena. |
|
|
|
Uusi kohde manageeraukseenKun kiinteistöjohtoyritys ottaa uuden asiakkuuden hoitaakseen, tapahtuu alkuvaiheessa paljon. Työvaiheet vaihtelevat riippuen siitä, onko kyseessä uudiskohde, kohde, jossa on ollut toinen kiinteistöjohtoyritys vai kohde, jossa ei ole käytetty ulkopuolisia kiinteistöjohtopalveluita. |
|
|
|
Palvelun luotettavuus - mitä se on? Luotettavien yhteistyökumppaneiden merkitys on suuri etenkin kiinteistöjohtamisessa. Luotettavan palvelun avulla asiakkaat saavat sellaisia lopputuloksia, joita he odottavat. |
|
|
|
|