Ajankohtaista / Kiinteistöjohtamista pala palalta

Kiinteistöjohtamista pala palalta

17.11.2020

Kiinteistöjohtamista tehdään kiinteistönomistajan lukuun tavoitteena hakea kiinteistölle kannattavuutta. Kyse on tärkeästä työstä, jossa hallinnoidaan yleensä merkittävää rahallista omaisuutta ja sen tuottoja.

Kiinteistöjohtaminen on luottamustyötä – kiinteistönomistaja uskoo omaisuutensa päivittäisen hoidon ja pitkän aikavälin kehittämisen ulkopuolisen ammattilaisen käsiin. Suhtaudumme kiinteistöjohtamisen palvelujen tuottamiseen joustavasti. Joustavuus ja ketteryys ovat pienen toimijan tehokkuuden kulmakiviä. Meiltä voi ostaa kiinteistöjohtamisen palveluita pala palalta ja antaa työmme tuloksien luoda luottamusta isomman kakun siirtoon meille!

Vuokramanageeraus

Toimitilavälitys on Logistilan toiminnan ydin. Löydämme oikeat vuokralaiset oikeisiin tiloihin. Tunnemme hyvin eri toimialojen käyttäjien tarpeet ja toiveet ja olemme tottuneet neuvottelemaan kaupallisesti sopimukset maaliin. Meillä on sisäinen vuokralaisrekisteri potentiaalisista tilanhakijoista, minkä lisäksi markkinoimme vapaita tiloja yleisissä toimitilaportaaleissa sekä omilla markkinointikanavillamme.

Usein vuokralaisneuvottelut kestävät pitkään ja parhaimmillaan toimitilavälittäjälle muodostuu hyvä käsitys vuokralaisen toiminnasta ja avainhenkilöistä. Normaalisti toimitilavälittäjän yhteys vuokralaisiin katkeaa sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen. Kaikki välittäjän saama tieto katoaa samalla ja vuokranantaja aloittaa yhteistyön vuokralaisyrityksen kanssa alusta. Vuokramanageerauspalvelussamme hoidamme vuokralaisten hankinnan lisäksi yhteydenpidon vuokralaisiin myös käytön aikana.

Vuokralaisten yhteydenotot liittyvät mitä moninaisimpiin asioihin: käytännön kiinteistönhoidon ja kunnossapidon huomioita, kulunvalvontaan liittyviä muutoksia ja muita toiveita ja odotuksia tiloihin liittyen. Tiedottamisen ja yhteydenpidon merkitys on myös tärkeä osa toimintaa. Mitä paremmin vuokralaisia tiedottaa kiinteistön asioista, sitä paremmin yhteistyö usein toimii. Riippuen vuokralaisista ja kiinteistöistä yhteydenpito voi olla mitä vain somesta kirjeisiin ja henkilökohtaisiin käynteihin. Vuokramanageerauksessa kiinteistönomistaja ulkoistaa tilojen vuokrauksen ja vuokralaisiin liittyvän yhteydenpidon vapauttaen näin merkittävästi omia resurssejaan. Niin vuokraukseen kuin vuokralaishallintaan liittyy merkittävä määrä yhteydenpitoa ja tapaamisia.

Hankintamanageeraus

Vuokralaisten etsinnän, Kiinteistöjohtamisen palvelutarjoamavuokralaistyytyväisyyden ja -hallinnoinnin lisäksi voimme olla avuksi kiinteistöön liittyvissä hankinnoissa. Kiinteistönomistajan sijoituksen tuotto määräytyy siitä saatavien tuottojen (vuokrat) lisäksi sen menojen (kiinteistönhoito & kunnossapito, korjaukset, hallintokulut jne.) määristä. Halvin tuottaja ei välttämättä tuota parasta kannattavuutta, mutta aina ulkoa ostettavat palvelut vaativat perusteellisen kilpailutuksen, valvonnan ja kehittämisen.

Logistila voi tuottaa kiinteistönjohtopalvelua vastaamalla kokonaisvaltaisesti hankinnoista. Hankintamanageerauspalvelussamme käymme nykyiset sopimukset lävitse, kilpailutamme toimijat, huolehdimme sopimushallinnoinnista ja valvomme sekä kehitämme alihankkijoiden kanssa toimintaa.

Manageeraus

Kiinteistön ylläpidon (hankintamanageeraus) ja vuokralaissuhteiden (vuokramanageeraus) lisäksi kiinteistöjohtamiseen kuuluu oleellisesti kiinteistöhallinnosta huolehtiminen. Siinä yhtiökokouksen ja hallituksen antamien ohjeiden ja määräysten mukaisesti hoidetaan yhtiön juoksevaa hallintoa ja huolehditaan yhtiön normaalin, päivittäisen toiminnan sujumisesta. Toimintaan kuuluu myös taloudenpito, kirjanpito ja lainopilliset asiat.

Tekninen isännöinti puolestaan huolehtii kiinteistön toimintojen järjestämisestä sekä ylläpitää optimaaliset toimintaolosuhteet kiinteistön elinkaaritavoite huomioiden. Se on kiinteistön käytettävyyden ja teknisen arvon ylläpitämistä ja kehittämistä. Teknisessä isännöinnissä painottuu luonnollisesti ammattitaito, mutta erityisesti yhteistyö ja ymmärrys vuokralaisten kanssa sekä motivaatio, vuorovaikutustaidot ja johdonmukaisuus asioiden läpiviemiseen.

Kiinteistökehitys

Yllä mainittujen toimintojen järjestämisen lisäksi voimme syventää yhteistyötä kiinteistökehitykseen. Kehitystyössä kiinteistön käyttöä tehostetaan ja käyttökustannukset usein laskevat modernisoinnin myötä. Käyttäjätarpeiden ymmärtäminen on ensiarvoista, jotta toteuttamiselle on tarpeeksi vaihtoehtoja. Voimme auttaa olemassaolevan kehityksessä myös projektimuotoisesti, jos tarkoituksena on saattaa kohde myyntikuntoon. Kuten aina, olemme avoimia tulospohjaiselle palkkiolle. Toimimme suhteessa rakennuttajiin riippumattomasti varmistaen parhaan lopputuloksen jokaiseen tilanteeseen.

Ole rohkeasti yhteydessä ja tutustutaan kiinteistöjesi tilanteeseen. Teemme alkukartoituksen, jonka jälkeen voimme käydä lävitse yhdessä etenemismahdollisuudet.

toimitusjohtaja Rauno Nurmi, OTM, LKV
rauno.nurmi(at)logistila.fi tai p. 050 5522 683

aluepäällikkö Ulla Lyytinen, YTM, IAT, LKV, AKA
ulla.lyytinen(at)logistila.fi tai p. 040 7760 538

Takaisin uutislistaukseen

Käytämme evästeitä (olet hyväksynyt) (olet kieltänyt)

Mikäli klikkaat "hyväksy", annat suostumuksen oheisten kolmansien osapuolten evästeiden ja seurantatekniikoiden käytölle sekä tietojen siirrolle EU:n ulkopuolelle kuten Yhdysvaltoihin.

Lisätietoa evästeiden käytöstä

Google Analytics ja Googlen mainosalusta
Kävijäseuranta ja markkinointiin liittyvä tiedonkeruu
Facebook
Markkinointiin liittyvä tiedonkeruu
LinkedIn
Markkinointiin liittyvä tiedonkeruu
MailerLite
Markkinointiin liittyvä tiedonkeruu
GTM
GTM statistiikka
Hyväksy
Kiellä
Peru